Proiectul Erasmus+ 2021-1-RO01-KA121-VET-000010075 Activități de preprofesionalizare pentru viitorul meu

Organizația de trimitere: CENTRUL SCOLAR PENTRU EDUCATIE INCLUZIVA ARAD

Organizația de primire: ASSOCIACAO INTERCULTURAL AMIGOS DA MOBILIDADE

Fluxuri: 2 (iunie-iulie 2022)

Participanți: 23 de elevi, 5 cadre didactice în job-shadowing, 17 însoțitori

Proiectul nostru s-a desfășurat în Barcelos, Portugalia și a fost o experiență extrem de utilă pentru noi, participanții. Prin acest proiect am încurajat participarea activă a persoanelor cu nevoi speciale și, poate de aceea, am investit atât seriozitate cât și suflet. Elevii noștri au fost fascinați de oameni și locuri noi, de activităţile memorabile pregătite pentru ei, iar munca şi timpul alocat proiectului şi-au atins scopul. Considerăm că această mobilitate a contribuit în foarte mare măsură la dezvoltarea competențelor de proiectare și planificare a activităților destinate educației vocaționale. Proiectul a contribuit la înțelegerea modului în care obiectivele, activitățile și rezultatele educației VET se corelează armonios pentru a crea un impact de succes.

Feedback profesor pe poziție de job shadowing

”Pe parcursul mobilității, elevii au desfășurat activități care au presupus dezvoltarea la maximum a potențialului fiecărui elev, activități de terapie ocupațională, activități de responsabilizare manuală, activități care au implicat organizarea și formarea autonomiei personale și sociale, terapie prin joc. Participarea mea la activitățile desfășurate în Portugalia (asistent în activitatea de terapie ocupațională, abilitare manuală, asistent în ateliere de formare profesională, interacțiunea cu angajații instituțiilor, observarea activităților aplicate de metodelor, a procedurilor utilizate). Toate acestea mi-au dezvoltat noi orizonturi, prin abordarea elevului cu SEN, și va produce în instituții schimbări în ceea ce privește atitudinea față de elevi, părinți, colegi, față de întregul proces de predare. La nivel personal, experiența mea de participare la mobilități, a generat încredere că o parte din activitate, metodele, procedurile observate, pot fi implementate cu succes și în România.

La finalul mobilității pot spune că sunt capabil să: îmi întăresc abilitățile, atitudinile și aspectele legate de dinamica organizațională; să proiectez și să organizez programe de intervenție personalizate, terapeutice, compensatorii-recuperatorii, pentru a obține potențialul maxim al fiecărui elev pentru o mai bună dezvoltare socio-profesională inserție în scopul dezvoltării unei vieți independente și autonome a elevului cu CES; să utilizeze strategii interactive de învățare.”

Mărturia unui elev cu CES la întoarcerea din proiectul Erasmus

”În timpul mobilității, în fiecare zi, am fost angrenați în activități care au vizat grădinăritul. De la jocurile de masă am învățat să diferențiem semințele plantelor, de la vizitele la fermele din apropiere am văzut cum arată plantele în mediul lor real și cum se îngrijesc. Am exersat tot ceea ce am învățat și văzut în micro grădina creată de noi, elevii. Pe lângă aceste activități, am avut parte de multe excursii și vizite culturale la obiectivele alese de partenerul nostru portughez. Am interacționat cu mulți elevi de alte naționalități și mă bucur că m-am descurcat.

Am învățat multe lucruri utile în această mobilitate, cum ar fi: familiarizarea cu diferitele semințe și ustensile de grădinărit, am cooperat cu alte persoane în vederea realizării unor lucrări de grup, mi-am consolidat abilitățile de a finaliza lucrul început și să păstrez materialele în ordine. Prin activitățile practice desfășurate, mi-am format deprinderi de a pregăti pământul pentru a-l însămânța, de a planta, de a folosi ustensile specifice, de a uda plantele.”

ERASMUS este despre oameni, prietenie, învățare practică, dar şi despre curajul de a pleca către orizonturi noi.

Coordonator proiect,

Prof. Amalia COJOCARIU

en_USEnglish